Inpakken en wegwezen - Reisverslag uit Velserbroek, Nederland van Illona Hartman - WaarBenJij.nu Inpakken en wegwezen - Reisverslag uit Velserbroek, Nederland van Illona Hartman - WaarBenJij.nu

Inpakken en wegwezen

Door: Illona Hartman

Blijf op de hoogte en volg Illona

01 Juni 2014 | Nederland, Velserbroek

Nou het is zover hoor, mijn laatste dagje op de Nederlandse bodem is aangekomen, over dik vijf uurtjes ga ik de lucht in met British Airways richting de andere kant van de evenaar. Via Londen en Johannesburg beland ik morgen net na het middaguur op het vliegveld van Manzini, Swaziland. De kriebels zijn nu toch wel overal te voelen, van m'n tenen tot m'n vingers, zelfs m'n wangen zitten onder de kippenvel.

Het afscheid begon eigenlijk vrijdagmiddag al, toen ik langs Joëlla ging waar ik van haar moeder allemaal leuke spulletjes meekreeg voor de kinderen in Swaziland (tattoo's, stickers en waterbalonnen). Daarna gingen we aan the baking en waren we de hele middag verzoet met het maken van twee overheerlijke (en veels te zoete) cheesecakes die ik op mijn afscheidsborreltje zou serveren. 's Avonds moest ik er echt aan geloven; het was tijd om mijn backpack en handbagage van spullen te voorzien. Drama. Ik heb geen idee hoe maar uiteindelijk paste alles wat echt mee moest erin, inmiddels is mijn backpack wel zo'n 20,5 kg zwaarder geworden. Abonnementje sportschool is straks dus niet meer nodig na zes weken met deze backpack gesleept te hebben, haha.
Bij het inpakken kreeg ik geweldige assistentie van Donna en Manouk, zonder hen had het vast niet gelukt, hihi.

Gisterenmiddag kwamen (bijna al) m'n andere lieve vriendinnetjes en vriendje nog even langs om gezellig bij te kletsen, gaatjes in ons glazuur te krijgen door het zoetheid van de cheesecake, en uiteindelijk veel te knuffelen bij het échte afscheid. Ik kreeg heel onverwachts ook nog heel veel lieve kaartjes en kleine cadeautjes mee. Zo heb ik nu genoeg leesvoer om een heel jaar weg te blijven, heb ik zoveel geluksmuntjes, buddha's en beschermsteentjes gekregen dat ik straks omkom in het geluk en heb ik van een aantal lieverds armbandjes gekregen zodat ik nog iets aan sieraden om heb tijdens mijn verblijf daar. Heel mooi om te zien dat ik zoveel lieve mensen hier om mij heen heb, en ik ga ze allemaal - stuk voor stuk - heel erg missen ♥

Helaas heb ik lieve Clairtje, Veerle en Julia niet meer kunnen zien, maar ik zend ze bij deze heel veel digitale liefde toe. En ik wil Clair bedanken voor haar support bij het uitkiezen van dé perfecte backpack, Veerle bedanken voor haar (veiligheids)tips over het Zuid-Afrikaanse land en Julia bedanken voor het just being there.

Tenslotte wil ik deze blog nog even gebruiken om heel veel lieve mensen te bedanken voor hun veels te gekke en vaak veels te hoge donatie(s)! Door jullie kan ik heel veel weeskinderen en leidinggevende blij maken met duurzame en structurele spullen waarvan ik jullie op de hoogte zal houden dmv deze blog(s). Uiteindelijk heb ik het dubbele van mijn streefbedrag opgehaald dus ik ben helemaal overdonderd door jullie gulzigheid! Duizend maal dank aan;

Rob Tousain | Piet & José Hartman | Sjaak van Leeuwen | Martin & Toos Konert | Cora van Willenswaard | Nancy Prins | Caroline Albers | Wendy van Teijlingen | Joëlla Meijer | Hadassa Thio | Pip Bosma | Thamar Steenmeijer | Veerle Gerrits | Ronald & Dorine Does | Marieke & Kay Does | Sjoerd Does | Justin Heini | Noortje Zomer | Nina Pot | Katie Daniëls | Heleen Jansen | Rebecca de Feijter | Mvr. Wilnink | Anja Hartman | En natuurlijk mijn top collega's bij de Bagels&Beans: Iris | Jessy | Rosalie | Paula | Lars | Lucie | Marjolein | Naoual | Mariska | Rosanne | Asmae (vergeef me als ik iemand ben vergeten)

Ook wil ik de collega (Angela) van mijn moeder bedanken voor haar inzet bij het zoeken naar boekjes waar ik de kindjes les mee kan geven.

Verder kreeg ik veel vragen over mijn dagindeling daar. Als ik aan het werk ben als vrijwilliger zal mijn doordeweekse dag er ongeveer zo uit komen te zien:

7:00 opstaan (veeeeels te vroeg hihi)
7:45 naar het weeshuis
8:00 kinderen bij elkaar krijgen samen met de andere vrijwilligers. Ze moeten dan in een lijn gaan staan en liedjes zingen, hihi.
8:30 lesgeven
10:00 ontbijten met de kinderen
11:00 buitenspeeltijd
12:00 einde lessen
13:00 lunchen in de Backpacker Lodge
14:00 helpen bij een bouwproject, sportactiviteit of huiswerkbegeleiding geven.
19:00 avondeten in de Lodge.

Ik kijk het meeste uit naar het middagporgramma, vooral omdat ik totaal geen ervaring heb met lesgeven en wél met training geven (ook inmiddels 3 jaar terug) en natuurlijk bijles geven. Maargoed, wie weet ontdek ik weer een ander talent van mezelf, haha. Ik ben benieuwd.

~x♥x~
Time to say a little goodbye now, but, I'll soon be back!
Lots of love
~x♥x~

  • 01 Juni 2014 - 13:06

    Jamie :

    Zoveel succes lieverd <3
    Gonna miss you..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Illona

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 993
Totaal aantal bezoekers 28150

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2015 - 30 April 2018

Living the American Dream as an Ohio Bobcat

01 Juni 2014 - 14 Juli 2014

Emigreren met Activity International

Landen bezocht: