Mozambique - Reisverslag uit Inhambane, Mozambique van Illona Hartman - WaarBenJij.nu Mozambique - Reisverslag uit Inhambane, Mozambique van Illona Hartman - WaarBenJij.nu

Mozambique

Door: illona hartman

Blijf op de hoogte en volg Illona

27 Juni 2014 | Mozambique, Inhambane

Ola!

Inmiddels zit ik al bijna een weekje in het prachtige Tofo Beach in Mozambique, en ik ben verliefd op het strand hier (ik word wel veel verliefd op dingen in Afrika hihi). We verblijven in Fatimas backpacker lodge wat letterlijk op het strand ligt. Ik slaap met drie meiden en twee jongens van onze groep op de kamer en ik ben zo blij dat ik mijn eigen muskietennet mee heb genomen. Ze hebben hier blauwe netten hangen maar dat is meer gat dan net...

Op het strand worden we soms wel een beetje te veel lastig gevallen door de beruchte beachboys, jongens die spullen verkopen. Uiteindelijk hadden we wel leuke deals gemaakt voor armbandjes.  Zo heeft de helft van de groep hun handdoek omgeruild voor deze aan touw geknoopte schelpjes en stukjes hout, maar ook zonnebranden shirts werden uitgewisseld. Zo ben ik van mijn gebroken zonnebril afgekomen haha. Het netwerk en wifi zijn hier trouwens barslecht, vandaar dat ik ervoor heb gekozen mijn mobiel maar niet uit te pakken deze week....

de douches zijn ook wel een beetje jammer. Er zit een druk van niks op waardoor je al minstens twintig minuten bezig bent om je haar een beetje normaal te wassen, heerlijk met al dat zand en zout van het strand wat je eruit moet zien proberen te krijgen. Vaak is het water ook ijskoud, is er geen licht en woensdagavond was het toppunt bereikt; we stonden net onder de douche en karlijn had al shampoo in haar haar wanneer er opeens geen water meer uit de douche (zie kraan) kwam. Nergens meer. Nog steeds buikspierpijn van het lachen haha.

 Inmiddels heb ik bijna overal spierpijn (en blauwe plekken). Het begon dinsdag, nadat we maandag de hele dag op het strand gelegen hadden, met de Ocean Safari. We gingen met een boot de oceaan op, opzoek naar waterdieren. De eerste vijftien minuten waren amazing toen we blauwe plekken op onze billen hadden gekregen van het stuiteren over de golven, wat beloond werd met twee mega grote humbug whales; mama en baby! We zagen ook nog dolfijnen en hadden gesnorkeld maar de rest was crap, iedeen was zeeziek en we hadden bijna de vissen op de bodem eten gegeven... 

De rest van de spierpijn is vooral afkomstig van de Kayak Trip op woensdag naar een eiland en de surfles op donderdag.  Kayaktrip was wel heel gaaf, vooral het eiland en de rondleiding daar! Wit strand, palmbomen, blauw water.... Heb daar ook mijn gevulde waterfles en oranje hemdje aan een kindje gegeven.

 Donderdag Surfen was ook heel gaaf, stond alleen veel te veel wind en stroming waardoor we echt bagger golven hadden. Maar het was me toch nog gelukt om wel drie keer te staan (van de zes pogingen haha)! :)

Vandaag, onze laatste dag, hebben we vooral doorgebracht op het strand,  slapend hihi. Leukste moment van de dag was wanneer Karlijn, Ruth (Engels meisje die bij Malandelas werkt en met ons mee op vakantie is), Christine en ik foto's in de zee gingen maken met mijn onderwater wegwerpcamera. Het werden vooral selfies met de golven, resultaat: jellyfish beten all over the place, zelfs in iemands gezicht! Burned like hell, but it was worth it. Nog meer lachbuikspierpijn erbij haha (sixpack is coming!).

 Vanacht rijden we om vier uur weer terug naar Swaziland na een top weekje relaxen en gek doen. Wordt een kort nachtje dua vanacht, of een hele goede lange nacht feesten :) Laatste keer resulteerde in springende mensen in het zwembad van Mozambeat, en we eindigden op het strand... vanacht misschien wel in zee?! Hihi. 

  • 27 Juni 2014 - 20:30

    Marja :

    hoi illona,

    nou nou wat een verhalen weer, zo te lezen is het een super weekje !
    ben blij weer even van je te horen.....
    het is zeker de moeite waard geweest zo te lezen leuk hoor !
    dat word wat de terugreis !!!
    goede reis terug , hoop dat je weer energie heb opgedaan.
    liefs en dikke kus van ons xxx.
    tot horens

  • 03 Juli 2014 - 23:43

    Martin En Toos:

    Je vermaakt je behoorlijk daar. Ervaringen om nooit te vergeten!
    We kijken uit naar je foto,s en andere verhalen als je weer thuis bent.
    Nu nog twee weken je nog nuttig maken en dan naar huis.
    Wij en Lasker kijken er naar uit.
    Groetjes en een poot van Lasker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Illona

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 553
Totaal aantal bezoekers 28075

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2015 - 30 April 2018

Living the American Dream as an Ohio Bobcat

01 Juni 2014 - 14 Juli 2014

Emigreren met Activity International

Landen bezocht: