Geen weg meer terug... - Reisverslag uit Velserbroek, Nederland van Illona Hartman - WaarBenJij.nu Geen weg meer terug... - Reisverslag uit Velserbroek, Nederland van Illona Hartman - WaarBenJij.nu

Geen weg meer terug...

Blijf op de hoogte en volg Illona

13 April 2014 | Nederland, Velserbroek

Over precies 7 weken is het zover, dan stappen Jasmijn en ik om 16:20 vanaf Schiphol het vliegtuig in van British Airways. Het komt nu wel dichtbij allemaal maar wauw wat heb ik er een zin in. De voorbereidingen zijn nu ook echt wel in volle gang wat resulteert in heel veel voorpret en hyperactiviteit. Een collega van mij vertrekt aankomende week al naar Zuid-Afrika om rond te trekken, ik heb respect voor mijn collega's die deze periode met ons samen moeten werken, soms gaan we namelijk iets te veel op in onze Afrikaanse droom, hihi.

Die vliegtickets waren trouwens ook nog een hele klus. Toen Jasmijn en ik eind januari besloten hadden toch echt vrijwilligerswerk te doen kregen wij algauw zwetende handjes; zullen we nu al vliegtickets boeken of gaan we voor een last minute zodat de prijs lager wordt?
Uiteindelijk wonnen de zenuwen en besloten we begin februari de vliegtickets te boeken. We konden kiezen tussen twee maatschappijen, South African Airways die alleen een tussenstop had in Johannesburg of een Egyptische maatschappij die tussendoor zou landen in Caïro. Keuze snel gemaakt zou je zeggen, helaas hing er een behoorlijke prijskaart aan de eerste vlucht wat ons heel erg liet twijfelen.
Uiteindelijk vonden we na een paar belletjes en heel veel googelen de oplossing; we zouden twee vliegtickets met elkaar combineren wat ons ook nog eens geld zou schelen. Nu vliegen we dus eerst met British Airways naar Londen waarna we na een kleine stop doorvliegen naar Johannesburg. Eenmaal op Johannesburg moeten we ons 6 uur lang zien te vermaken voordat South African Airways ons uiteindelijk van Johannesburg naar Manzini, Swaziland, zal brengen; ons thuisland voor vier weken.

Na het boeken van de vliegtickets leek het allemaal al erg definitief, maar na afgelopen vrijdag is er helemaal geen weg meer terug; de factuur aan Activity International is betaald. Best pittig, om zoveel cijfertjes minder opeens op je rekening te hebben na dik 4 maanden me helemaal suf gewerkt te hebben; maar het is het allemaal dubbel en dwars waard. Ik zou het nu al voor geen goud willen missen.

Al het officiele is dus achter de rug, nu wordt het vooral nog deze zeven weken uitzitten en genieten van de voorpret die ik beleef bij het lezen van boeken en het shoppen van reismateriaal en -kleding, wat trouwens nog een hele klus is. Ik heb besloten voor een backpack te gaan (ipv koffer, logisch met al die zandwegen) maar die backpack is nog best lastig kiezen (en duur!). Het moeilijkste vind ik nog om die backpack zo leeg mogelijk te houden, je moet het toch allemaal maar meeslepen. Maar hoe houd je in hemelsnaam een backpack leeg waar je zes weken van moet leven?!
Ik zit ook echt in een kleding crises. Wat neem je mee naar een 'tropisch' land waar het rond die tijd 'winter' is? Winterjassen en UGGS lijken me nogal ongepast, maar jurkjes en korte broekjes lijken me ook niet alles, zeker niet met al het gespuis wat daar leeft. Malariamuggen, slangen, spinnen. BRRRRRR hellup; Is er echt geen weg meer terug?!


  • 13 April 2014 - 20:14

    Illona Hartman:

    top hoor wat jullie gaan doen !....maar ben ook bezorgd want het los laten....!? xxxmams

  • 17 April 2014 - 13:03

    Anneke Kok:

    Hoi Ilona

    Klinkt allemaal super spannend, zie ik je nog even 30 april? Je laatste daggie!!!!

    Gr Anneke

  • 18 April 2014 - 03:20

    Anja:

    Klinkt zo goed!! Kijk er naar uit meer te horen wanneer je daar bent, zal een super ervaring zijn! xxx

  • 21 April 2014 - 13:55

    Illona:

    Tuurlijk kom ik jullie nog even gedag zeggen Anneke!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Illona

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 557
Totaal aantal bezoekers 28067

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2015 - 30 April 2018

Living the American Dream as an Ohio Bobcat

01 Juni 2014 - 14 Juli 2014

Emigreren met Activity International

Landen bezocht: